Magnus P.

Magnus P. profil er i øjebliket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine

Om Magnus P.

Magnus er en aktiv komponist og dirigent i Aarhus-området. Han har tidligere studeret på Musikvidenskab ved Aarhus Universitet og på MGK-Østjylland med komposition som hovedfag. I dag studerer han klassisk komposition på Det Jyske Musikkonservatorium med sideløbende studier i teori og kor- såvel som orkester-direktion. Magnus har en længere række erfaring med at undervise unge kompositions-interesserede i både komposition og teori, og han er desuden ansat som projektleder på Aarhus Musikskoles ’Komponist-starter’-projekt. Derudover har han af flere omgange vejledt direktionselever, bl.a. op til konservatoriets AM-optagelsesprøve.

Undervisning i klassisk komposition
Magnus underviser både begyndere og øvede komponister i alle aldre. I kompositionsundervisningen indgår bl.a.:
- Instrumentlære
- Notationspraksis
- Kreative processer
- Formprincipper
- Brug af nodeskrivningsprogrammer
- Mødet med den enkelte musiker

Undervisning i musikteori
Magnus underviser i musikteori for begyndere og øvede i alle aldre. Undervisningen rummer bl.a.:
- Nodelæsning
- Harmonik
- Rytme
- Melodik
- Akustik
- Analyse

Undervisning i direktion
Magnus underviser i direktion for begyndere og let øvede i alle aldre – og både med kor og orkestre/ensembler for øje. Undervisningen indeholder bl.a.:
- Slagteknik, herunder fx dynamik og tempo
- Indstuderingspædagogik
- Det visuelle og kommunikative udtryk fra dirigent til musiker/sanger

Genre
Magnus underviser hovedsageligt med klassisk som fokus. Magnus lægger dog stor vægt på, at der er mange principper der overlapper mellem rytmisk og klassisk musik, hvorfor undervisningen vil være gavnlig for de fleste.

Første lektion
Magnus tager altid udgangspunkt i elevens egne ønsker og behov. I kompositionsundervisningen vil den første time som regel gå med at lære den enkelte elevs udtryk at kende, for at kunne arbejde videre udfra dette. I teori og direktion vil Magnus sammen med den enkelte elev aftale, hvad et forløb måtte arbejde henimod, herunder, hvad den enkelte elev præcis gerne vil opnå.

Lignende undervisere

...