Hannibal profil er i øjebliket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine
Om Hannibal
Hej. Jeg er en opmærksom underviser. Derfor vil man I min undervisning se at jeg lægger vægt på elevens styrker og er god til at lære fra mig. Vi skal have en rolig og hyggelig atmosfære så ingen spørgsmål er forkerte.
Jeg lægger i min undervisning vægt på at eleven føler sig vel tilpas og kan modtage min læring på en god måde. Jeg spørger ind til elevens interesser for musik og ønsker ift materiale og forbereder mig så jeg kan undervise efter elevens ønsker.
Jeg vil i løbet af forløbet stille ind på elevens behov og mærke temperaturen for om eleven er tilfreds med hvor vi er påvej hen i undervisningsgangene.
Genremæssigt er jeg bedst indenfor pop musik, men kan også lide at beskæftige mig med nye genre. Derfor er genre ikke noget der vil være en hemsko uanset hvilken der har elevens interesse.
For at få mest muligt ud af undervisningen, anbefaler jeg at eleven øver sig minimum 10 minutter hver dag, og hvis man springer en dag over kan man således øve 20 minutter den næste dag.
Længden på vores forløb vil som udgangspunkt være minimum 1 måned med 4 øvegange for at eleven kan nå at lære noget. Men jeg vil gerne bruge en samtale på at se om mine fremgangsmåder vil give mening i elevens nuværende situation.
Den første lektion planlægges ved at vi har en samtale enten over tekst eller opkald om hvem eleven er og hvem jeg er og forventningsafstemmer fra begges sider. Min forventning til eleven som udgangspunkt er ikke at de fra start af skal øve hver dag, men at de med tiden opbygger en øvevane og dermed kan udvikle sig og kan mærke en forskel med undervisningen. Det at lære at spille et instrument handler selvfølgelig om at man har lysten til at udvikle sig og at spille. Derfor vil jeg prøve at bidrage med en glæde til musikken som jeg har fået fra jeg var helt lille i om med mine forældre begge er konservatorie uddannede. Lysten til at lære et instrument har derfor været et fundament for min udvikling som musiker, og har gjort at jeg forstår musik og instrumenter med en baggrund som jeg er stolt af at have. Dette håber jeg at både voksen- og børneelever vil kunne mærke og blive smittet af.
Vi starter med at tale om hvor eleven er rent musikalsk på sit instrument. Hvis det er svært at forholde sig til, alt efter instrument skal vi prøve en skala. Jeg ser skalaer og halvtoner som en meget vigtig viden uanset hvilket instrument man spiller på. Da meget af det at spille på et instrument handler om at have...
Jeg lægger i min undervisning vægt på at eleven føler sig vel tilpas og kan modtage min læring på en god måde. Jeg spørger ind til elevens interesser for musik og ønsker ift materiale og forbereder mig så jeg kan undervise efter elevens ønsker.
Jeg vil i løbet af forløbet stille ind på elevens behov og mærke temperaturen for om eleven er tilfreds med hvor vi er påvej hen i undervisningsgangene.
Genremæssigt er jeg bedst indenfor pop musik, men kan også lide at beskæftige mig med nye genre. Derfor er genre ikke noget der vil være en hemsko uanset hvilken der har elevens interesse.
For at få mest muligt ud af undervisningen, anbefaler jeg at eleven øver sig minimum 10 minutter hver dag, og hvis man springer en dag over kan man således øve 20 minutter den næste dag.
Længden på vores forløb vil som udgangspunkt være minimum 1 måned med 4 øvegange for at eleven kan nå at lære noget. Men jeg vil gerne bruge en samtale på at se om mine fremgangsmåder vil give mening i elevens nuværende situation.
Den første lektion planlægges ved at vi har en samtale enten over tekst eller opkald om hvem eleven er og hvem jeg er og forventningsafstemmer fra begges sider. Min forventning til eleven som udgangspunkt er ikke at de fra start af skal øve hver dag, men at de med tiden opbygger en øvevane og dermed kan udvikle sig og kan mærke en forskel med undervisningen. Det at lære at spille et instrument handler selvfølgelig om at man har lysten til at udvikle sig og at spille. Derfor vil jeg prøve at bidrage med en glæde til musikken som jeg har fået fra jeg var helt lille i om med mine forældre begge er konservatorie uddannede. Lysten til at lære et instrument har derfor været et fundament for min udvikling som musiker, og har gjort at jeg forstår musik og instrumenter med en baggrund som jeg er stolt af at have. Dette håber jeg at både voksen- og børneelever vil kunne mærke og blive smittet af.
Vi starter med at tale om hvor eleven er rent musikalsk på sit instrument. Hvis det er svært at forholde sig til, alt efter instrument skal vi prøve en skala. Jeg ser skalaer og halvtoner som en meget vigtig viden uanset hvilket instrument man spiller på. Da meget af det at spille på et instrument handler om at have...