
Din konto
Hvordan logger jeg ind på min profil?
Du kan logge ind på din profil ved at:
- Klikke her
- Klikke på “Log ind”-knappen øverst i højre hjørne på forsiden
Hvordan kan jeg ændre min adgangskode?
Hvis du kan huske din nuværende adgangskode, kan du ændre din adgangskode under “Min konto”.
- Klik på “skift adgangskode” og derefter “Nyt kodeord”.
- Hvis du har glemt din adgangskode, kan du blot klikke på “Glemt din adgangskode?” på log ind siden.
- Skriv din email, så sender vi dig en mail med instruktioner til, hvordan du nulstiller din adgangskode.
Hvordan opretter jeg en profil på Musikundervisning.dk?
Du kan oprette en profil på Musikundervisning.dk ved at sende en besked til en underviser eller købe lektioner hos en underviser.
- Klik på “Send besked” eller “Se priser” på en underviserprofil for at komme i gang.
- Du kan også klikke her for at oprette en profil.
Hvordan tilføjer jeg et barn til min profil?
Du kan tilføje et eller flere børn i forbindelse med oprettelsen af din elevprofil eller tilføje den senere via sektionen “Min konto” på din profil.
Hvordan kan jeg redigere mine personlige oplysninger?
Du kan ændre alle dine personlige oplysninger under “Min konto” på din profil.

Søgning og booking
Hvordan finder jeg den rigtige underviser?
Start med at bruge vores søgeværktøj for at få vist undervisere i dit ønskede område og instrument. Tag dig god tid til at læse underviserens profil igennem for at få mere information om underviserens erfaring og læringsstil.
Vi tjekker børne- og straffeattester på alle undervisere og stiller krav til erfaring og relevant uddannelse, men om kemien er der, lader vi dig om at vurdere.
Med det i mente anbefaler vi, at du kontakter flere undervisere og stiller relevante spørgsmål, så du får en klar idé om, hvilken underviser der er det rigtige match for dig.
Hvordan kontakter jeg en underviser?
På alle underviseres profiler finder du “Send besked” knappen. Jo mere information du inkluderer i din besked, jo større er sandsynligheden for, at du finder den rette underviser.
Vi anbefaler at du inkluderer:
- Hvem skal modtage undervisning?
- Er undervisningen til en begynder eller en mere erfaren elev.
- Eventuelle ønsker og mål for undervisningen.
- De mulige dage og tidspunkter, som passer til dit skema.
Nogle undervisere viser også “Se priser” knappen på deres profil. Hvis du er sikker på, at det er den rigtige underviser for dig, så kan du købe lektioner direkte fra underviserens profil.
Hvad skal jeg gøre, hvis en underviser ikke svarer på min besked?
De fleste undervisere svarer hurtigt, men det kan ske, at der går et par dage inden du får svar - det er en anden årsag til, at vi anbefaler at man kontakte flere undervisere.
Hvilke former for lektioner kan du finde på Musikundervisning.dk?
På undervisernes profil kan du se, om underviseren tilbyder undervisning:
- Hos underviser
- Hos elev
- Online
- I et studie/øvelokale
Det er normal praksis indenfor privat musikundervisning at tilføje et kørselstillæg til at dække underviserens tid og omkostninger, hvis de underviser hjemme hos eleven.
Undervisere tilbyder som oftest lektioner af forskellig varighed. De mest normale er 30, 45 og 60 minutter, men andre varigheder kan også forekomme.
Hvordan skriver jeg en anbefaling af min underviser?
Du kan give en anbefaling via oversigten på din profil på Musikundervisning.dk. Vær opmærksom på at din anbefaling vil blive vist på underviserens profil.

Din undervising
Hvordan bekræfter jeg en lektion?
Hvis du har forudbetalt for undervisning gennem “Se priser”-knappen på underviserens profil, vil systemet automatisk ordne bekræftelsen for dig. Du aftaler blot dato og tidspunkt for lektionen med underviseren, som vil booke en lektion til dig, der bekræftes automatisk.
Hvis du ikke har forudbetalt undervisning, skal du stadig aftale dato og tidspunkt for lektionen med din underviser, som booker lektionen ind til dig i systemet. Du vil modtage en besked, hvor du bliver bedt om at bekræfte og betale for undervisningen. Du skal logge ind på din profil og bekræfte lektionen via “Bekræft” knappen i oversigten eller din indbakke.
Hvordan vælger jeg at undervisningen er til mit barn?
Du kan tilføje et eller flere børn, når du opretter en profil på Musikundervisning.dk, eller du kan gøre det senere under “Min konto”. Når du bekræfter en lektion, kan du tildele den til enhver person, som er registreret på din profil.
Hvordan uploader eller downloader jeg dokumenter til “Filer”?
Klik på “Filer” når du er logget ind på din profil. Her kan du se alle filer, som din underviser har delt med dig. Du kan se eller downloade enhver fil ved hjælp af ikonerne på højre side.
For at uploade en fil, klik på “Upload fil”. Når din valgte fil er blevet lagt op, kan du se, redigere eller give filen et nyt navn ved hjælp af ikonerne på højre side.
Skal jeg selv have et instrument med til undervisningen?
Din underviser kan svare dig på alle spørgsmål du måtte have om udstyr og instrumenter til din første lektion. Snak med din underviser om mulige løsninger, hvis du ikke har et instrument.
Hvordan aflyser jeg en lektion?
Skriv til din underviser så snart du ved, at du er nødt til at aflyse en lektion. Lektionen kan muligvis flyttes til et andet tidspunkt eller refunderes. Det afhænger af tidspunktet for din aflysning.

OnlineClassRoom™?
Hvordan får jeg adgang til OnlineClassRoom™?
Du deltager i en online lektion ved at klikke på linket på din profil. Du kan finde linket i oversigten, i kalenderen eller i din indbakke. Linket til din lektion i vores OnlineClassRoom™ er tilgængelig to timer før undervisningen starter.
Hvad er den bedste enhed og browser at bruge med OnlineClassRoom™?
OnlineClassRoom™ kræver hverken ekstra logins eller downloads af software for at bruge.
- Hvis du bruger Ipad eller Iphone, anbefaler vi at bruge Safari.
- For alle andre enheder anbefaler vi at bruge Google Chrome.
Hvilke værktøjer og funktioner er tilgængelige i OnlineClassRoom™?
Vores OnlineClassRoom™ er tilpasset og optimeret til musikundervisning online. Følgende funktioner er tilgængelige:
- Metronome
- Interaktivt klaver
- Interaktivt Whiteboarde
- Skærmdeling og lyddeling
- Mulighed for tilslutning af flere kameraer
- Eksternt lydudstyr understøttes (lydkort / mikrofon)
- Skriv beskeder og modtage filer fra din underviser.
- Din underviser kan optage dele af undervisningen til dig. Alle optagelser, samt andre filer der deles med dig i løbet af en lektion, gemmes automatisk i “Filer” på din profil.
Hvad gør jeg, hvis jeg oplever problemer med OnlineClassRoom™?
Det kræver en internetforbindelse med en hastighed på minimum 2 megabyte per sekund både for upload og download. Vi anbefaler at man bruger et ethernet kabel for at få den bedste oplevelse. Vi anbefaler, at du tjekker din browsers tilladelser for brug af din mikrofon og dit kamera før du bruger vores OnlineClassRoom™.
Du kan skrive til os på [email protected], hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til at bruge vores OnlineClassRoom™.
Er det muligt at teste OnlineClassRoom™ før en lektion?
Du kan altid teste vores OnlineClassRoom™ fra din profil. Du skal blot klikke på knappen “Gå til test-vindue” under “Oversigt”, når du er logget ind på din profil. Her kan du teste, at indstillingerne for dit kamera og din mikrofon virker.

Betalinger, kvitteringer og refusioner
Hvordan betaler jeg for mine lektioner?
Du kan betale forud for dine lektioner og opnå rabat ved at købe et klippekort via “Se priser” funktionen på en undervisers profil eller “Køb klippekort” knappen på din elevprofil.
- Nård du køber et klippekort kan du tilmelde det til en tank-op-aftale, så den automatisk fornyes, når du har afholdt den sidste lektion på dit klippekort.
- Du kan altid redigere eller afmelde dine tank-op-aftaler via din profil.
- Du kan betale dit klippekort over 3 rater uden ekstra omkostninger.
- Ubrugte klip kan refunderes op til 2 år efter købsdatoen mod et gebyr på 100 kroner.
Alternativt kan du vælge at sende besked til underviseren med dine ønsker. Når du har lavet en aftale med underviseren, vil du modtage en mail, hvor du skal logge ind på din profil for at bekræfte og betale de aftalte lektioner.
Du modtager altid en kvittering, når du foretager et køb på Musikundervisning.dk. Du kan se din købshistorik i “Min konto” sektionen på din elevprofil.
Hvad gør jeg, hvis min betaling ikke går igennem?
Afvises din betaling kan du gøre følgende:
- Prøv igen med et andet betalingskort.
- Virker det stadig ikke, skriv en mail til os på [email protected].
Hvad skal jeg gøre, hvis underviseren kommer hjem til mig?
Underviseren tilføjer et kørselstillæg for at dække omkostninger til transport, når der undervises hos eleven.
Når du har et klippekort til undervisning, skal du huske at tilkøbe kørselsklip via oversigten på din elevprofil.
Hvordan tilføjer jeg et barn til min profil?
Alle klippekort tilmeldes som standard en tank-op-aftale, hvor klippekortet automatisk fornyes efter sidste klip er brugt. Betalingen trækkes på det betalingskort, som blev tilknyttet i forbindelse med seneste køb af klippekort til den givne underviser. Ønsker du ikke at dit klippekort fornyes automatisk, kan du nemt fravælge det inden du køber et klippekort. Du kan altid ændre eller afmelde din tank-op-aftale på din elevprofil.
Hvad gør jeg, hvis min ratebetaling fejler?
Hvis du har valgt at betale i rater og modtager en besked om at en betaling er fejlet, skal du logge ind på din profil og opdatere dine kortoplysninger. Den manglende betaling vil derefter automatisk blive trukket fra din konto.

Sikkerhed
Hvordan ved jeg, om min underviser er egnet og kvalificeret?
Alle undervisere på platformen er blevet vurderet med fokus på kvalitet, erfaring og sikkerhed. Vi har de højeste standarder i branchen når det kommer til ansættelse af undervisere. Alle undervisere på platformen skal have:
- En musikfaglig uddannelse og/eller minimum 4 års undervisningserfaring
- En ren børne- og straffeattest
Hvilke sikkerhedsforanstaltninger er på plads?
Vi anerkender, at alle skal føle sig trygge på vores platform, og sikkerheden for både elever og undervisere er af højeste prioritet for os. Alle undervisere har accepteret vores retningslinjer for undervisningslokaler, vores nultolerance politik og alle undervisere har fået foretaget et baggrundstjek, hvor vi har tjekket at de har en ren børne- og straffeattest.
Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har en bekymring?
Hvis du har en bekymring ift. informationen på en undervisers profil, en undervisers adfærd, en medarbejders adfærd eller omkring en hændelse opstået til en lektion, så kan du rapportere det til os på et par måder:
- Brug feedback formularen som findes via sektionen “Oversigt” på elevprofilen.
- Skriv til os på [email protected].
Hvad sker der hvis jeg rapporterer en bekymring?
Ved mindre bekymringer (som f.eks. en bekymring om en lektions kvalitet, manglende læring over tid eller oversigten over afholdte lektioner) vil vi altid anbefale at disse først diskuteres mellem underviseren og eleven.
Hvis en part mener at noget skal rapporteres, vil vi altid indsamle fakta og facilitere en reparation af relationen, hvis det er muligt.

Regler og betingelser
Hvad er handelsbetingelserne?
Du kan læse handelsbetingelserne for Musikundervisning.dk her
Hvad er vores afbudspolitik?
Er eleven forhindret i at deltage i en lektion, skal eleven give underviseren besked hurtigst muligt. Meldes der afbud med mere end 24 timers varsel, kan undervisningen rykkes til en anden dato, som underviseren og eleven selv aftaler.
Ved aflysning mindre end 24 timer før lektionen er sat til at starte, kan undervisningen ikke refunderes eller rykkes. Underviserne bruger tid på at forberede sig til lektionerne, og af hensyn til deres skema og arbejdsvilkår, er det rimelig at de kan kende deres arbejdsskema mindst 24 timer i forvejen.
Aflyser underviseren en lektion, vil undervisningen blive refunderet eller rykket til en anden dato, som underviseren og eleven aftaler.
Hvordan håndterer vi din data?
Du kan finde Musikundervisning.dk’s persondata politik her.