Mads

Mads profil er i øjebliket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine

Om Mads

Hvad kan man forvente af min undervisning?

Man kan forvente en undervisning, hvor tilfredsstillelse af følelserne er i højsædet. Resultatet af de harmonier og melodier, der skabes på instrumentet og i sangen, må være en aktivering af vores følelser, om det er glæde eller sorg.

Derudover er der en glæde ved at finde noget nemt eller nemmere, end det var til at starte med, og så får man fornemmelse af, at det faktisk giver mening at sidde time efter time og øve. Så refleksion over egen udvikling er noget, jeg minder om, og selv praktiserer.

Man kan forvente af mig, at jeg har styr på teori og praksis fra nybegynder til let øvet niveau. Det betyder kendskab til kvintcirklen, dur- og mol-akkorder (og andre herlige akkordharmonier), det femliniede nodesystem med fokus på tonehøjde og toneværdi, becifringer (akkordgreb repræsentereret bogstaver + tal) og til sidst intuitiv og improviserende rytmik.

Hvordan foregår en normal opstart?

Jeg starter med at få en fornemmelse af, hvad eleven gerne vil i forhold til musikken. Derudover finder jeg ud af, hvad eleven ved eller kan i forvejen, og så viser jeg, hvad potentialet kan være, og hvad eleven kan udvikle sig til i forbindelse min undervisning. Hvis eleven ikke har en sang på hjerte, så foreslår jeg én, vi kan starte ud med. Fokus vil til at starte med være forståelse af melodi, akkord og bas, og hvilket akkompagnement der passer bedst til genren og dermed sangen. Nogle sange spørger efter melodi i klaver- eller guitarspillet, mens andre fungerer meget bedre med melodi i vokalen (vores stemme) og så blot bas og akkorder. Jeg tilbyder hele vejen igennem små remser og øvelser, der gør det nemmere at mestre musikkens sprog.

Min erfaring som underviser:

Jeg har mest erfaring med at undervise teenagere og voksne. Lige nu har jeg 3 elever på henholdsvis guitar og klaver, som selv virker meget motiveret, og det mener jeg, at det kræver. Om det 15 minutter eller en time om dagen, så længe man får spillet og kan se fremskridt, selv små, så er man godt på vej. At øve sig er altså meget vigtigt.

Hvad angår undervisning af børn, så er jeg frisk på det. Men min erfaring siger mig, at mange børn efter en lang dag i børnehave eller SFO ikke har energi til at koncentrere sig til klaverøvning en sen eftermiddag i hverdagen, og for det andet går det ikke, at musikken er langt nede på prioriteringslisten. Den...

Lignende undervisere

...