Spencer profil er i øjebliket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine
Om Spencer
Kort om mig:
Jeg er dansk/amerikansk og er vokset op med at spille blues, jazz og folk med min far, som er fra USA og er musiker. Da jeg var 18 år gammel flyttede jeg til Paris og spillede swing-jazz i 2 år, hvorefter jeg kom hjem til København igen og startede på RMC (Rytmisk Musikkonservatorium i København). Siden har jeg spillet (og spiller stadig) med en masse forskellige bands og kunstnere (Twang, Soluna Samay, Hogo Fogo, We Go Where We Go, Richard Farrell, dreem.space m.f.) og jeg er baseret i København.
Jeg har spillet guitar professionelt siden 2009 og har været ansat i 5 år på Rytmisk Center i København (Vesterbro) som guitarlærer. Jeg er uddannet i guitar på Københavns Rytmiske Musikkonservatorium, hvor jeg sluttede med et 12-tal i det afsluttende musikundervisningsforløb i en-til-en undervisning.
Hvad kan man forvente af undervisningen?
Undervisningen er altid baseret på en blanding af, hvad eleven interesserer sig for og hvad jeg vurderer er hensigtsmæssigt for den faglige udvilking. Genremæssigt specialiserer jeg mig i pop, jazz, folk, country og blues. Henad vejen vil eleven blive introduceret til forskellige teknikker, der gør sig gældende indenfor disse genrer og som kan anvendes til at spille andres musik, samt til at lave egne numre, hvis der er interesse for det.
Eksempler på teknikker:
- fingerspil/plekterspil
- strumming, akkompagnement, voicings
- skalaøvelser, melodispil, improvisation
Eleven må meget gerne komme med sange/numre de gerne vil spille, hvorudfra jeg laver en plan og også supplerer med andet materiale som kan overraske og inspirere.
For at få mest ud af undervisningen anbefaler jeg som regel:
- undervisning hver/hver anden uge (dette kan justeres alt efter den enkelte elevs behov)
- at man øver sig (i hvert fald en lille smule) hver dag
- at man har et instrument man kan øve sig på og have med til timerne
Hvordan foregår opstarten med en ny elev?
Før den første time beder jeg eleven sende mig en liste med 1-3 numre, de godt kunne tænke sig at lære, så vi allerede fra starten har noget konkret at sigte efter. Herudfra forbereder jeg noget materiale til den første time. Når vi mødes første gang, introducerer jeg mig og fortæller kort om mit virke som musiker. Herefter tager vi en kort snak om de numre jeg har fået tilsendt og hvad...
Jeg er dansk/amerikansk og er vokset op med at spille blues, jazz og folk med min far, som er fra USA og er musiker. Da jeg var 18 år gammel flyttede jeg til Paris og spillede swing-jazz i 2 år, hvorefter jeg kom hjem til København igen og startede på RMC (Rytmisk Musikkonservatorium i København). Siden har jeg spillet (og spiller stadig) med en masse forskellige bands og kunstnere (Twang, Soluna Samay, Hogo Fogo, We Go Where We Go, Richard Farrell, dreem.space m.f.) og jeg er baseret i København.
Jeg har spillet guitar professionelt siden 2009 og har været ansat i 5 år på Rytmisk Center i København (Vesterbro) som guitarlærer. Jeg er uddannet i guitar på Københavns Rytmiske Musikkonservatorium, hvor jeg sluttede med et 12-tal i det afsluttende musikundervisningsforløb i en-til-en undervisning.
Hvad kan man forvente af undervisningen?
Undervisningen er altid baseret på en blanding af, hvad eleven interesserer sig for og hvad jeg vurderer er hensigtsmæssigt for den faglige udvilking. Genremæssigt specialiserer jeg mig i pop, jazz, folk, country og blues. Henad vejen vil eleven blive introduceret til forskellige teknikker, der gør sig gældende indenfor disse genrer og som kan anvendes til at spille andres musik, samt til at lave egne numre, hvis der er interesse for det.
Eksempler på teknikker:
- fingerspil/plekterspil
- strumming, akkompagnement, voicings
- skalaøvelser, melodispil, improvisation
Eleven må meget gerne komme med sange/numre de gerne vil spille, hvorudfra jeg laver en plan og også supplerer med andet materiale som kan overraske og inspirere.
For at få mest ud af undervisningen anbefaler jeg som regel:
- undervisning hver/hver anden uge (dette kan justeres alt efter den enkelte elevs behov)
- at man øver sig (i hvert fald en lille smule) hver dag
- at man har et instrument man kan øve sig på og have med til timerne
Hvordan foregår opstarten med en ny elev?
Før den første time beder jeg eleven sende mig en liste med 1-3 numre, de godt kunne tænke sig at lære, så vi allerede fra starten har noget konkret at sigte efter. Herudfra forbereder jeg noget materiale til den første time. Når vi mødes første gang, introducerer jeg mig og fortæller kort om mit virke som musiker. Herefter tager vi en kort snak om de numre jeg har fået tilsendt og hvad...