Stefanos profil er i øjebliket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine
Om Stefanos
Stefanos Damgaard Sokianos er uddannet klassisk saxofonist fra det Kongelige Danske Musikkonservatorium og Hochschule für musik Basel i Schweiz og har i sommeren 2016 afsluttet sit hovedfagskandidatstudie med højeste udmærkelse.
Stefanos er en erfaren musiker og har spillet i mange solo orkester- og ensemble sammenhænge i både ind- og udland.
På undervisningsfronten har han undervist både privat, i musikskolesammenhæng og på det Kongelige Danske Musikkonservatoriums årlige lørdagsskole.
Det at undervise er for Stefanos en vigtig del af en musikers virke, og det er derfor vigtigt for ham, at eleven har en god oplevelse med undervisningen og samtidig lærer at spille.
Forudsætningen for at kunne spille en hvilken som helst musikalsk genre godt er et godt teknisk fundament, og Stefanos fokuserer derfor i sin undervisning i høj grad på, at eleven lærer og stifter bekendtskab med de tekniske og musikalske aspekter som er udgangspunktet for godt saxofonspil.
Basale tekniske og musikalske færdigheder som klang, fingerteknik, vejtrækning, artikulation, embouchure og frasering er derfor i fokus, og vil altid blive sat i en levende musikalsk sammenhæng.
Stefanos er en erfaren musiker og har spillet i mange solo orkester- og ensemble sammenhænge i både ind- og udland.
På undervisningsfronten har han undervist både privat, i musikskolesammenhæng og på det Kongelige Danske Musikkonservatoriums årlige lørdagsskole.
Det at undervise er for Stefanos en vigtig del af en musikers virke, og det er derfor vigtigt for ham, at eleven har en god oplevelse med undervisningen og samtidig lærer at spille.
Forudsætningen for at kunne spille en hvilken som helst musikalsk genre godt er et godt teknisk fundament, og Stefanos fokuserer derfor i sin undervisning i høj grad på, at eleven lærer og stifter bekendtskab med de tekniske og musikalske aspekter som er udgangspunktet for godt saxofonspil.
Basale tekniske og musikalske færdigheder som klang, fingerteknik, vejtrækning, artikulation, embouchure og frasering er derfor i fokus, og vil altid blive sat i en levende musikalsk sammenhæng.